video  izle

slayt indir

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hapla zayıflanmıyor

Kanadalı uzmanlar uyarıyor, zayıflama hapları çok fazla kilo kaybı sağlayamıyor...

 Kanada'da yapılan bir araştırma diyet haplarının çok az kilo kaybına yol açtığını ve uzun vadede beklenen faydaları sağlamadığını gösterdi.

Üç diyet hapının incelendiği araştırmaya göre, çoğu 100 kilonun üzerinde olan obez hastalar haplarla yüzde 5 ila 10 oranında kilo kaybı sağlasalar da, bu obezitenin yol açtığı sağlık sorunlarının aşılmasında yeterli olmuyor.

 Hapların, uzun vadede özellikle kalp üzerindeki yan etkileri de düşünüldüğünde uzmanlar, "Az yemek bol egzersiz" formülünden başka seçenek kalmadığını belirtiyor.

 

 

Uykusuzluk alkol kadar tehlikeli

İngiltere'de yapılan bir araştırmada, yorgun ve uykusuz araba kullanmanın içkili araba kullanmak kadar tehlikeli olduğu belirlendi.

 Daily Mail gazetesinin internet sitesindeki habere göre, "What Car?" dergisinin yaptırdığı testlerde, uykusuz bir sürücü yasal alkol sınırının üzerinde alkol alan sürücü kadar kötü durumda çıktı. Crovvthorne'daki Ulaşım Araştırma Laboratuvarı'ndaki testlerde, bir deneğin gece 03.00'e kadar uyumasına izin verilmezken, diğerine gece boyunca yasal limitlerin 4 katı alkol verildi. Denekler belli aralıklarla laboratuvardaki simülatöre girdi.

Tes sonucunda, simülatörde içkili araba kullanan deneğin, henüz yasal alkol limitini dörtte bir oranında aşmışken bile önündeki otomobille arasına sabit bir mesafe koyma yeteneğinin yüzde 25 oranında azaldığı görüldü. Uykusuz deneğin ise saat 02.00'de önündeki araçla arasına sabit bir mesafe koyma yeteneğinin yüzde 39 oranında azaldığı tespit edildi.

Alkollü deneğin önündeki araçla arasına sabit bir mesafe koyma yeteneği, yasal limitin iki katı kadar içtiğindeyse yüzde 49 oranında düştü.

 

Her yıl olduğu gibi, pek çok kişiyi yine zayıflama telaşı aldı. Gazete ve dergilerde haftada üç beş kilo verdiren diyetlerin ardı arkası gelmiyor. Oysa, uzmanlar bu tip diyetlere şiddetle karşı çıkıyor. Kişiye özel olmayan ve kısa sürede çok kilo verdiren diyetler, sağlığınızı bozmakla kalmıyor, diyeti bıraktığınız anda verdiğiniz kiloları fazlasıyla geri almanıza da yol açıyor. Bu gerçekten yola çıkarak, bu yazı dizisinden ünlü beslenme uzmanlarına sağlıklı zayıflamanın yollarını sorduk. Ünlü uzmanlar kendi formda kalma sırlarını açıkladı. Diyetisyen Taylan Kümeli, diyet yaparken dikkat edilmesi gerekenleri anlattı. Dr. Ender Saraç, açlık duygusunu bastıran çok özel formülü GÜNAYDIN okurları için açıkladı. Diyetisyen Aşkın Yüksel, hanımların beş çayları için zayıflatan önerilerde bulundu. Verdiğiniz kiloları geri almadan, sadece yaz döneminde değil, tüm bir yıl form-da kalmanın ve ince olmanın sırları bu yazı dizisinde...

günün haberi :

Tiryakiye bedava hizmet

Amerikan Kanserle Mücadele topluluğu "Bugün için Umut" sloganı ile, sigarayı bırakma kampanyası başlattı. Her yıl Kasım ayının ikinci haftasında kampanya ile tiryakilere özel destek veriliyor.

Kampanyayı yürüten derneklerden Zirve Önleme Birliği adına konuşan Susan Cox, yardım isteyen kimselere bedava hizmet sunduklarını kaydetti. Sigarayı ~ bırakmak için gerekli olan malzemelerin ve danışma hizmetlerinin ücretsiz verildiğine işaret eden Cox, "Bu alışkanlıktan kurtulmak için yarın değil bugün en uygun gün.

Sigarayı bırakmak isteyenler ücretsiz uzman yardımı olabilir" dedi. Sigarayı bırakmak, isteyenlerin uzman yardımı aldığı takdirde yüzde 35 daha başarılı olduklarını söyleyen Coxf kendilerini bağımlılıkları karşısında zayıf görenlerin bırakma oranının ise yüzde 3 olduğuna dikkat çekti.

Amerikan Tabipler Birliği raporuna göre sigara hangi yaşta bırakılırsa bırakılsın kişiye daha uzun bir hayat ve kansere yakalanma riskini ise azaltıyor.
Ünlüleri zayıflatan uzman olarak tanıdığımız Diyetisyen Taylan Kümeli, deniz mevsimine az bir zaman kala, sağlıklı beslenmenin ve forma girmenin yollarını anlattı. Kendi formunu nasıl koruduğunu GÜNAYDIN okurlarına açıklayan Kümeli, tatlıdan vazgeçemeyenler için de özel tüyolar verdi...

* Sağlıklı kilo vermenin püf noktası nedir?
Kilo vermenin en doğru yolu, yeme ve içme alışkanlıklarınızı değiştirip, fiziksel aktiviteyi artırmaktır. Az az ve sık sık beslenin, yemekleri küçük lokmalar halinde ve yavaş yavaş yiyin. Her gün mutlaka iki buçuk-üç litre su için ve en az yarım saat yürüyün.

* Kahvaltı sağlıklı beslenmenin olmazsa olmazı. Peki, diyet yaparken kahvaltıda mutlaka kibrit kutusu büyüklüğünde peynire mi mecburuz?
Tek tip beslenme elbette bir süre sonra sıkıcı oluyor ve vücudunuz da aynı besinlere alıştığı için bir süre sonra tepki vermemeye başlıyor. Mutlaka her sabah klasik diyetisyen kahvaltısı olan bir dilim kepekli ekmekle beraber bir kibrit kutusu büyüklüğündeki peyniri yemeniz gerekmiyor. Örneğin, bir su bardağı diyet süt ile yulaf, müsli veya bir porsiyon meyve ile beraber peynir veya süt tüketebilirsiniz. Yağsız, kepekli bir tost da kurtarıcınız olabilir.

KAN ŞEKERİ YAVAŞ YÜKSELMELİ
* Sağlıklı bir zayıflama diyeti günde kaç öğünden oluşmalı? Az ama sık yeme modeli yine geçerli mi? 'Az az ve sık sık beslenme çok önemli' dedik. Bu nedenle, üç ana ve üç ara öğününüz olmalı ki, kan şekeriniz dengelensin ve vücudunuz ana öğünlere tok başlasın. Danışanlarıma uyguladığım bütün diyetlerde altı öğün yemek yemelerini istiyorum.

* 'Bu besinleri korkmadan yiyin, kilo aldırmazlar' diyebileceğimiz gıdalar var mı?
Sebzelerden domates, salatalık, marul, meyvelerden, ekşi tatları nedeniyle kan şekerini daha yavaş yükselttiğinden yeşil erik ve vişne rahatlıkla tüketilebilir.

* Sebzeleri az kalorili diye biliyoruz. Onların içinde de yasaklı olanlar var mı? Havuç, bezelye, mısır gibi sebzeler diyet listelerinde yer almıyor...
Her yiyeceğin, yemek sonrası kan şekerini yükseltme hızları farklıdır. Yiyeceklerin, kan şekerini yükseltme hızlarına "glisemik indeks" adı verilir. Glisemik indeksi yüksek olan yiyecekler, kan şekerini hızla yükseltir ve devamlı açlık hissi yaratır. Havuç, mısır, bezelye ve patatesin glisemik indeks değerleri yüksek olduğundan, sürekli açlık hissi yaratırlar. Bu nedenle, diyet listelerinde sıklıkla yer verilmemektedir.

KABIZLIĞA KETEN TOHUMU
* Meyvelerin kalori açısından uzak durulması gerekenleri hangileri?
Glisemik indeksi yüksek olan; kavun, karpuz, muz, incir ve kurutulmuş meyvelerden kaçınmak gerekir.

* Peki, hangi meyveleri zayıflamaya çalıştığımız dönemlerde gönül rahatlığı ile tüketebiliriz?
Tüketilen her besinin bir kalorisi olduğu için sınırsız ya da rahatlıkla tüketileceği imajı yanlış olur. Fakat glisemik indeksi düşük olan meyveler (yeşil erik, elma, vişne, çilek, armut vb.) daha rahatlıkla tercih edilebilir.

* Kabızlık sorunu olanlar, vücutlarındaki şişkinlikten şikâyetçidir. Bu kişilere ne önerirsiniz?
Sabahları aç karına ılık su, ara öğünlerde kuru kayısı veya kuru erik, keten tohumu ve beyaz ekmek yerine de kepek ekmek tüketsinler.

* Doğum sonrası dönemde zayıflamaya yardımcı beslenme modeli nasıl olmalı?
Emziklilik dönemi anne adayının kilo vermesinde en verimli dönemdir. Bütün besin gruplarını içeren yeterli ve dengeli bir beslenme uygulanmalıdır. Anne sütünün devamı için bol sıvı alımına dikkat edilmeli (şekersiz komposto, çorba vb.) ve bebek sık sık emzirilmelidir.

* Regl döneminde vücutta şişkinlik ve ödem artıyor. Bu dönemde nasıl beslenilmeli?
Regl dönemindeki hormonal değişiklikler vücutta ödem yapar. Bu dönemde ödem atmamıza yardımcı sebzeler (kabak, lahana, ıspanak, semizotu, maydanoz) tercih edilmeli, ödemi artırdığı için tuz tüketimi azaltılmalıdır. Kahveden ve çaydan, asitli içeceklerden uzak durulmalı, bitki çayları tercih edilmelidir.

* Diyetteyiz ama biraz alkol almak istiyoruz. Kalorisi açısından hangi içkiyi tercih etmekte yarar var?
Alkol de belli oranda vücudumuza enerji verir. Bir gramında yedi kcal enerji bulunur ve karaciğerde yağ olarak depolanır. Bu nedenle, alkol yüzdesi düşük olan şarap veya light bira tercih edilmelidir. Kalp sağlığı açısından da yemeklerle birlikte iki kadeh şarap (kırmızı veya beyaz) tüketebilirsiniz.

POSA MİDE KÜÇÜLTMEYE YARDIMCI
* Kilolu insanların mideleri genişlediğinden, az yemeye başladıkları dönemlerde doyamamaktan şikâyet ederler. Bu dönemde midenin küçülmesine yardımcı olabilecek önlemler ya da gıdalar var mı?
Öğün atlamadan, azar azar, sık sık beslenme modeli, kan şekerini dengelemede önemli olduğu için bireyin kendisini tok hissetmesi daha kolaydır. Özellikle beslenme programında posalı gıdalara yer verilmesi, glisemik indeksi düşük besinler tercih edilmesi, bol su içilmesi tokluk hissine yardımcı olarak, daha kolay kilo vermeye yardımcı faktörlerdir.

* Zayıflama döneminde şekersiz neskafe içmenin bir zararı olur mu?
Kahve içilmesinin iştahı kapatıcı etkisi yoktur. Diyet yapanların ve de özellikle kadınların ödem, kansızlık, mide problemi yaptığı için kahveden uzak durmalarını ve kahve yerine diyet süt, ayran, limonata ve greyfurt suyu içmelerini öneriyorum.

Kahve diyabet riskini düşürüyor

ABD'nin Kaliforniya eyaletindeki Sar> Diego Üniversitesinin araştırmasına göre kahvenin içindeki maddeler özellikle Tip 2 diyabete yakalanma riskini yüzde 60 oranında azaltıyor.

 Diabetes Çare isimli sağlık dergisinin son, sayısında yayımlanan araştırmanın bu alanda bir ilk olduğunu belirten uzmanlar, "Kahve içmeyi ileriki dönemde bırakanların  bile, hiç içmemiş olanlara göre diyabete yakalanma riski daha düşük" dedi. Günde 3-4 fincan kahve içen kadınlarda ise bu risk yüzde 79 oranında düşüyor

 

 

 

 

diğer web sitelerimizi gezin

.telefon dinleme casus kayıt telefon dinleme

 google telefon dinleme evden eve nakliyat  evdenevenakliyat evden eve nakliyat evden eve nakliyat dijital baskı istanbul şehiriçi nakliyat  türk bayrağı bayrak bayrak bayrak

  otel emlak inşaat tekstil TOPlisteXTReMe Tracker